پنجشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
ورود

ورود

نام کاربری / ایمیل
رمز عبور
ذخیره سازی اطلاعات

علاوه برحمایت از تولیدات داخل، مشتری‌ مداری را در رأس برنامه‌های خود قرار داده‌ایم

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ارتقای کیفیت و پایین آوردن قیمت تمام شدۀ خودرو را ضروری دانست و گفت: علاوه برحمایت از تولیدات داخل، مشتری‌ مداری را در رأس برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.

به گزارش شاتا؛ «مجتبی خسروتاج» در برنامۀ تیتر یک شبکه خبر، با اشاره به حمایت دولت از خودروهای داخلی و ضرورت حمایت از تولید ملی افزود: در این راستا، توجه به مقولۀ مشتری‌مداری و در رأس آن ارتقا و بهبود کیفیت از موضوعاتی بوده که از اهمیت بالایی برخوردار است و در این رابطه واحدهای تولیدی باید پاسخگوی نیاز به حق مشتریان و مصرف‌کنندگان خود باشند.

وی تصریح کرد: اینکه چرا واحدهای تولیدی در کشور در  بعد کلان نتوانستند در خصوص این خواسته به حق مردم پاسخگو باشند بخشی از آن به شرایطی که  بعد از انقلاب پشت سر گذاشتیم بر می‌گردد  و بخشی از آن نیز  به ضرورت فضای رقابتی که می‌تواند ارتقای کیفی محصولات را به دنبال داشه باشد مرتبط است.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه، جلب رضایت مشتری و مشتری‌مداری را زمینه‌ساز دستیابی به موفقیت، چه در بازار داخل و چه بازار خارجی ذکر کرد و گفت: در این راستا باید تلاش کرد تا توجهات بیش از پیش جدی گرفته شده و اجرایی شود.


وی تأکید کرد: ارتقای کیفیت موضوع بسیار مهمی است که باید در رأس اقدامات قرار بگیرد لیکن این مهم نیازمند صرف زمان و برنامه‌ریزی بلندمدت است که علاوه بر بهبود تولیدات، بتواند با ایجاد فضای رقابتی در کاهش قیمت‌ها نیز تأثیرگذار بوده و هزینۀ سربارها را نیز پایین بیارود.

 

خسروتاج با اشاره به اینکه آنچه  امروز دربارۀ عدم تطابق کیفیت و قیمت در صنعت خودرو مطرح است موضوعی است که طی سال‌های مختلف در صنعت خودرو بوجود آمده اظهار کرد:  در درجۀ اول باید متناسب با خواست مردم کیفیت ارتقا پیدا کند ضمن اینکه برای کاهش قیمت تمام شدۀ تولیدات علاوه بر برنامه‌ریزی دقیق و بلندمدت در ساختارها و ابعاد مختلف، نیازمند نگاه مناسب به افزایش تولید هستیم .
به گفتۀ وی؛ به هر میزان که  اقدامات منجر به توسعۀ صنعت خودرو در کشور شود  به همان میزان می‌توان از اشل اقتصادی تولید خودرو برخوردار بود و  قیمت تولیدات را کاهش داد. قائم مقام وزیر صنعت، معدن  و تجارت با اشاره به اینکه در زنجیرۀ صنعت خودرو 600 هزار اشتغال وجود دارد خاطرنشان کرد: در سال 92  بالغ بر 106 هزار  دستگاه خودرو به کشور وارد شد که برای ورود آنها دو میلیارد دلار ارز از کشور خارج شده است.
وی ادامه داد: این در حالی است که در همین سال، کارخانجات خودروسازی کشور بالغ بر یک میلیون و صد هزار دستگاه خودرو تولید کردند که این تولید ملی نیز دو میلیارد دلار ارز بری به همراه داشته  است.
خسروتاج با تأکید براینکه وقتی  از صنعت خودروی داخلی صحبت  به میان می آید باید تمامی مزیت‌های آن را در نظر گرفته شود، افزود: لذا جایگاه این صنعت را باید  در کل اقتصاد کشور و با توجه به میزان  ارزبری، اشتغالزایی و پیشران بود در توسعۀ اقتصادی کشور و همچنین نقش مؤثری که در زنجیرۀ تولید از صنایع بالادستی  تا پایین‌دستی بر عهده دارد مورد توجه قرار داد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در  با اشاره به تدوین برنامۀ ده ساله برای صنعت خودروی کشور گفت : به موجب این برنامۀ ده ساله،  تولید سه میلیون دستگاه خودرو در سال هدف‌گذاری شده است که اگر شرایط اقتصادی کشور بهبود یابد می‌توان به این هدف دست یافت.وی افزود: با وجود ضعف‌های صنعت خودرو، باید از این صنعت حمایت کرد تا بتوان بر اساس برنامۀ راهبردی رشد تولید داشته باشیم و از آنجا که رکود فراگیر است باید بخش تقاضا را تقویت کرد تا تقاضا برای خودرو ایجاد شود.

خسروتاج یادآور شد: وقتی یک صنعت، مشتری در صف داشته باشد کمتر به اصل مشتری‌مداری توجه می‌کند اما از سال گذشته که تولید افزایش یافته است تلاش می‌شود تا فرهنگ مشتری‌مداری و جذب و جلب رضایت مشتری بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
قائم مقام وزیر در ادامه با بیان اینکه برخی سایۀ رکود را بر سر این صنعت سنگین می‌دانند اظهار کرد: رکود اقتصادی فقط مختص بخش خودرو نیست و در حوزۀ مسکن و صنایع دیگر  نیز وجود دارد .

به گفتۀ وی، با به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای این توقع در مردم ایجاد شده بود که با حل و فصل پروندۀ هسته‌ای قیمت‌ها کاهش یابد و شرایط هزینه‌ای رو به کاهش خواهد رفت. از این رو،  بخشی از رکود امروز متأثر از فضای روانی و  انتظار مردم برای کاهش قیمت‌ها است.

 

46.khodro
47.khodro
48.khodro
49.khodro
Previous Next Play Pause

بمنظور افزودن نظر کلیک کنید
  • موردی یافت نشد