جمعه, ۰۳ آذر ۱۳۹۶
ورود

ورود

نام کاربری / ایمیل
رمز عبور
ذخیره سازی اطلاعات

واردات روغن پالم را برعهده تشکل‌های مرتبط گذاشتیم/۳۰ درصد روغن وارداتی پالم بوده است

گروه اقتصادی- خبرگزاری فارس، سال گذشته با هشدار وزارت بهداشت نسبت به مضرات روغن پالم واردات این روغن از ۷۵۰ هزار تن به ۴۲۰ هزار تن محدود شد، اما اکنون مجموع آمار رسمی گمرک حاکی از آن است که تا پایان سال گذشته ۵۳۶ هزار تن روغن خوراکی پالم وارد کشور شده است.

مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی فارس در مورد میزان واردات روغن پالم گفت: در سال گذشته در وزارت صنعت و ستاد تنظیم بازار قرار بود، حداکثر ۳۰ درصد واردات روغن از نوع پالم باشد و بقیه از انواع دیگر روغن مانند آفتابگردان یا سویا وارد کشور شود.

وی با تاکید بر اینکه این مصوبه تا پایان سال رعایت شده است، افزود: حتی چند کشتی در سال گذشته منتظر تخلیه باز روغن خود بودند و مشمول دموراژ می‌شدند، اما باز هم اجازه تخلیه به آنها داده نشد تا سقف واردات رعایت شود.

خسروتاج در پاسخ به اینکه برخی انجمن‌های صنایع غذایی به این نکته واردات و توزیع روغن پالم از طریق انجمن روغن نباتی وارد شود انتقاد دارند، گفت: این از مصوبات کارگزه تنظیم بازار بوده که در این فعالیت از ظرفیت تشکل‌ها و فعالان همان حوزه استفاده شود.

در سال گذشته در رابطه به اینکه واردات تشکل‌های مختلف تقسیم شود، به سندیکای روغن واگذار شد.

این در حالی است که برخی از اعضای انجمن‌های صنایع  غذایی می‌گویند با محدود شدن واردات و دادن مسئولیت توزیع روغن به انجمن روغن نباتی سهمیه به برخی صنایع غذایی نرسیده و این صنایع مجبورند پالم مورد نیاز خود را از بازار سیاه و با قیمت ۴۰۰ تومان بالاتر در هر لیتر روغن تهیه کنند.

دیدگاه (0) کلیک: 502

تمایل ایران برای برقراری تعرفه ترجیحی بین ایران و روسیه

معاون وزیر صنعت گفت: مایلیم برای افزایش صرف مبادلات تجاری با روسیه تعرفه ترجیحی برقرار کنیم، اما روس‌ها معتقد به مذاکره در این زمینه هستند که رئیس سازمان توسعه تجارت خردادماه برای این موضوع به روسیه سفر می‌کند.

مجتبی خسروتاج در نشست اتاق بازرگانی ایران و روسیه خاطر نشان کرد: زمینه‌ همکاری ایران و روسیه در دو قالب توسعه صادرات غیرنفتی و ایجاد ظرفیت‌های صادرات نفتی و فراورده‌های نفتی خلاصه می‌شود که بر این اساس بنا داریم، با صادرات کالاهای غیرنفتی اقلامی را وارد کنیم که ورود آنها با ارز صادراتی توجیه دارد.

وی با بیان اینکه برای رونق تبادلات تجاری با میر بیزینس بانک مذاکراتی انجام شده گفت: اطلاعیه‌ای مربوط به این مساله منتشر شده است تا بتوان ارز صادراتی صادر کننده را که کالا و خدمات به روسیه صادر می‌کند را به نرخ روز در تهران تحویل دهیم.

وی همچنین از اتخاذ تدابیری برای وادرات کالا بر ارز صادراتی خبر داد و گفت: بر این اساس ترتیبات بانکی مرتبط با حاکم شدن روبل و ریال در تبادلات ایران و روسیه در ستاد تدابیر ویژه اقتصادی مصوب شده و به بانک مرکزی رفته تا روبل و ریال در مبادلات تجاری حاکم شود و در این رابطه هم با بانک مرکزی ایران و روسیه مذاکراتی صورت گرفته اما این جایگزینی به جای دلار هنوز نهایی نشده است.

خسروتاج در مورد ظرفیت صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی نیز گفت: شرکت‌های مختلفی از کشورهای دنیا از جمله روسیه خریدار این محصولات هستند.

قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: بنا داریم تا از تعرفه‌های ترجیحی در مبادلات تجاری دو کشور استفاده کنیم اما روس‌ها معتقد به مذاکرات جدیدی در رابطه با تعرفه‌ها هستند که بر این اساس رئیس سازمان توسعه تجارت خرداد ماه امسال در راس هیاتی بلندپایه به روسیه سفر خواهد کرد تا در این راستا مذاکراتی انجام شود.

وی در مورد تجارت روس ها با 5 کشور حوزه اوراسیا مانند بلاروس، ارمنستان،‌تاجیکستان و قزاقستان اظهار داشت: ایران نیز تلاش دارد تا مذاکراتی را با این اتحادیه برای استفاده از تعرفه‌های ترجیحی در تجارت انجام دهد.

* میوه و تره‌بار ایرانی در روسیه بدون نوبت ترخیص می‌شوند

خسروتاج یکی از مشکلات پیش روی صادرات کالاهای ایرانی به روسیه را در نوبت قرار گرفتن کشتی‌های ایرانی حامل میوه و تره‌بار دانست و افزود: در خواست ما از روسیه اولویت‌ دادن این بارهای صادراتی بود که موافقت شد، چنانچه 3 روز قبل از حرکت کشتی‌ها به روس‌ها اطلاع داده شود، ترخیص میوه و تره‌بار به دلیل فساد پذیری خارج از نوبت انجام شود.

* ورود کانتینرهای یخچال‌دار مستعمل به ناوگان صادراتی

وی همچنین از جمله مشکلات صادرات کالاهای ایرانی به روسیه را کمبود کشتی و کانتینر یخچال‌دار دانست و ادامه داد در جلسه‌ای که اواخر سال گذشته با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت صورت گرفته مقرر شده تا اگر فردی کانتینر یخچال‌دار مستعمل بیاورد، در چارچوب تنظیم قراردادی که تنظیم می‌شود بتواند این کانتینرها را به ناوگان وارد کند.

* تلاش برای برقراری خطوط پروازی مستقیم برای بازرگانان ایرانی بین ایران و روسیه

وی همچنین درمورد حمل و نقل هوایی کالاهای صادراتی ایران به روسیه اینگونه توضیح داد که اتاق مشترک ایران و روسیه در حال مذاکره با برخی خطوط هوایی تا بتواند 50 درصد هزینه جابجایی تجار به روسیه را پوشش دهد.

دیدگاه (0) کلیک: 582

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت بر آماده باش صادراتی تاکید کرد

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت در بازدید از نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو ضمن بررسی مشکلات سازندگان قطعات خودرو، اقدامات لازم برای توسعه ظرفیتهای صادراتی را با تشکل های تولیدی و صنفی مرتبط به بحث گذاشت.
به گزارش شاتا ؛ مجتبی خسروتاج در بازدید سه ساعته خود از این نمایشگاه با اشاره به اینکه قراردادهای حاکم بر خودروسازها و قطعه سازها باید منصفانه تنظیم شود، آمادگی این وزارتخانه را برای رسیدگی به این مشکل اعلام کرد.
وی با اشاره به ارتقاء کیفی قطعات تولیدی داخلی ، درج مشخصات محصول و تولیدکننده بر روی جعبه های بسته بندی و جلوگیری از توزیع هرگونه کالای غیر شناسنامه دار را برای حفظ حقوق مصرف کنندگان از دیگر موارد حائز اهمیت عنوان کرد.
معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت بر تشکیل کنسرسیومی که به نمایندگی از سوی قطعه سازها بتواند طرف مذاکره قرار گیرد تاکید کرد و گفت: این اقدام در جهت توسعه فناوری و عمق بیشتر ساخت داخل قطعه در کشور مطرح است.
خسرو تاج همچنین با توجه به استقبالی کشورهای مختلف اروپایی برای مذاکره با طرفهای ایرانی دارند توصیه کرد؛ تشکل های تولیدی قطعه ساز باید آمادگی داشته باشند تا ضمن معرفی ظرفیتهای قطعه ساز ایرانی، پروفایلهای تجمعی از دانش فنی موجود و منابع و ظرفیتهای سرمایه انسانی خود را ارائه کنند.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه ، ورود به شبکه های توزیع خودروسازی در سطح بین المللی و پیدا کردن موقعیتی برای قطعه ساز ایرانی که بتواند دراین زنجیره توزیع جهانی فعالیت کنند را از نکات مهمی برشمرد که لازمه آن ارائه گزارشات حرفه ای از توان و ظرفیت داخلی و ایجاد اعتماد و اطمینان در خریدار خارجی است .
خسروتاج اعلام آمادگی کرد با تشکل های تولیدی در خصوص کشورهای هدف صادراتی به همراه قطعه سازان مذاکراتی را با طرفهای خارجی داشته باشند.
دراین بازدید واحدهای قطعه ساز عمدتا ً به مشکل طلبهای خود از شرکتهای قطعه ساز اشاره کردند همچنین روشن نبودن رابطه بین قطعه ساز و خودرو ساز ، فشار به قطعه سازها در خصوص کاهش قیمتها و غیر منصفانه بودن قراردادهای فی مابین خود با خودروسازان از دیگر مشکلات مطرح شده از سوی قطعه سازان دراین بازدید بود.

دیدگاه (0) کلیک: 494

قراردادهای حاکم بر خودروسازان و قطعه سازان باید منصفانه تنظیم شود

به گزارش خبر خودرو، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت در بازدید از نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو ضمن بررسی مشکلات سازندگان قطعات خودرو، اقدامات لازم برای توسعه ظرفیتهای صادراتی را با تشکل های تولیدی و صنفی مرتبط به بحث گذاشت.

مجتبی خسروتاج در بازدید سه ساعته خود از این نمایشگاه با اشاره به اینکه قراردادهای حاکم بر خودروسازها و قطعه سازها باید منصفانه تنظیم شود، آمادگی این وزارتخانه را برای رسیدگی به این مشکل اعلام کرد.

وی با اشاره به ارتقاء کیفی قطعات تولیدی داخلی ، درج مشخصات محصول و تولیدکننده بر روی جعبه های بسته بندی و جلوگیری از توزیع هرگونه کالای غیر شناسنامه دار را برای حفظ حقوق مصرف کنندگان از دیگر موارد حائز اهمیت عنوان کرد.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت بر تشکیل کنسرسیومی که به نمایندگی از سوی قطعه سازها بتواند طرف مذاکره قرار گیرد تاکید کرد و گفت: این اقدام در جهت توسعه فناوری و عمق بیشتر ساخت داخل قطعه در کشور مطرح است.

خسرو تاج همچنین با توجه به استقبالی کشورهای مختلف اروپایی برای مذاکره با طرفهای ایرانی دارند توصیه کرد؛ تشکل های تولیدی قطعه ساز باید آمادگی داشته باشند تا ضمن معرفی ظرفیتهای قطعه ساز ایرانی، پروفایلهای تجمعی از دانش فنی موجود و منابع و ظرفیتهای سرمایه انسانی خود را ارائه کنند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه ، ورود به شبکه های توزیع خودروسازی در سطح بین المللی و پیدا کردن موقعیتی برای قطعه ساز ایرانی که بتواند دراین زنجیره توزیع جهانی فعالیت کنند را از نکات مهمی برشمرد که لازمه آن ارائه گزارشات حرفه ای از توان و ظرفیت داخلی و ایجاد اعتماد و اطمینان در خریدار خارجی است .

خسروتاج اعلام آمادگی کرد با تشکل های تولیدی در خصوص کشورهای هدف صادراتی به همراه قطعه سازان مذاکراتی را با طرفهای خارجی داشته باشند.

دراین بازدید واحدهای قطعه ساز عمدتا ً به مشکل طلبهای خود از شرکتهای قطعه ساز اشاره کردند همچنین روشن نبودن رابطه بین قطعه ساز و خودرو ساز ، فشار به قطعه سازها در خصوص کاهش قیمتها و غیر منصفانه بودن قراردادهای فی مابین خود با خودروسازان از دیگر مشکلات مطرح شده از سوی قطعه سازان دراین بازدید بود.

دیدگاه (0) کلیک: 517

وزارت صنعت مشکلات قراردادهای خودورسازها با قطعه‌سازان را حل می‌کند

به گزارش «نسیم»، مجتبی خسروتاج با اشاره به ضرورت ارتقای کیفی قطعات تولیدی داخلی، درج مشخصات محصول و تولیدکننده بر روی جعبه های بسته بندی و جلوگیری از توزیع هرگونه کالای غیر شناسنامه دار را  برای حفظ حقوق مصرف کنندگان از دیگر موارد حائز اهمیت عنوان کرد.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت بر تشکیل کنسرسیومی که به نمایندگی از سوی قطعه سازها بتواند طرف مذاکره قرار گیرد تاکید کرد و گفت: این اقدام  در راستای توسعه تکنولوژی و عمق بیشتر ساخت داخل قطعه در کشور مطرح است.

وی تصریح کرد: دراین ایام کشورهای مختلف اروپایی برای مذاکره با طرفهای ایرانی استقبال گسترده ای داشته‌اند؛ بنابراین تشکل های تولیدی قطعه ساز باید آمادگی داشته باشند تا ضمن معرفی ظرفیتهای قطعه ساز ایرانی، پروفایلهای تجمعی از دانش فنی موجود و منابع و ظرفیتهای سرمایه انسانی خود را ارائه کنند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، ورود به شبکه های توزیع خودروسازی در سطح بین المللی و پیدا کردن موقعیتی برای قطعه ساز ایرانی که بتواند دراین زنجیره توزیع جهانی فعالیت کنند را از نکات مهمی برشمرد که لازمه آن ارائه گزارشات حرفه ای از توان و ظرفیت داخلی و ایجاد اعتماد و اطمینان در خریدار خارجی است.

خسروتاج اعلام آمادگی کرد با تشکل های تولیدی در خصوص کشورهای هدف صادراتی به همراه قطعه سازان مذاکراتی را با طرفهای خارجی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه قراردادهای حاکم بر خودروسازها و قطعه سازها باید منصفانه تنظیم شود، از آمادگی این وزارتخانه را برای رسیدگی به این مشکل خبرداد.

دیدگاه (0) کلیک: 507