یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
ورود

ورود

نام کاربری / ایمیل
رمز عبور
ذخیره سازی اطلاعات

شرکت‌های ایرانی به سمت ایجاد مزیت های رقابتی حرکت کنند

قائم‌ مقام وزیر صنعت و رییس سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: باید شرکت‌های ایرانی به سمت ایجاد تمایز در محصولات و برندها گام بردارند تا مزیت رقابتی خاص خود را جستجو کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، مجتبی خسروتاج روز پنجشنبه در نشست دومین میز کشوری همکاری‌های مشترک ایران، تاجیکستان و ترکمنستان در مشهد گفت: صادرات غیرنفتی هر کشوری بر اساس مزیت‌های نسبی و رقابتی شکل می‌گیرد، امروز غالب شرکت‌های خرد و بین‌المللی در دنیا سعی در متمایزسازی و کشف و خلق مزایای رقابتی خود دارند لذا بی‌توجهی به این موضوع منافع کشور را تهدید می‌کند.

خسروتاج ادامه داد: گاهی در کشور ما صنعتی در جایی ساخته می‌شود که وضعیت تناسب مواد اولیه و بازار فروش با شرایط مکان استقرار آن صنعت فاصله دارد و همین امر یعنی بی توجهی به مزایای نسبی و رقابتی زیرا هزینه‌های مطالعه نشده نظیر حمل و نقل را بر آن صنعت تحمیل می‌کند و از مزیتش می‌کاهد.

وی همچنین به اهمیت نقش صندوق ضمانت صادرات در کمک به تجار و بازرگانان اشاره و تاکید کرد: صندوق ضمانت صادرات در صدور خدمات فنی ومهندسی می‌تواند نقش به سزایی ایفاء کند.

ایشان همچنین از اتاق بازرگانی و تشکل‌ها خواست که صادرکنندگان را ارزیابی و مشخص کند و آنها را به سمت کشورهای هدف هدایت کند و افزود: دولت نیز در این مسیر مساعدت و همراهی خواهد کرد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: بانک‌های برخی کشورها از پایه بر اساس معامله با دلار شکل گرفته است، بنابراین در مراودات با این کشورها باید به این موضوع توجه داشت. همچنین در استفاده از پول‌های محلی، این امر زمانی دارای توجیه است که بتوانیم از کشور مقصد صادراتی مواد اولیه و یا کالا وارد کنیم.

وی افزود: یکی از راهبردهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در تعامل با کشورهای خارجی موضوع تولید مشترک در ایران، صادرات به منطقه و انتقال تکنولوژی است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت عنوان کرد: امروز هر نوع همکاری خارجی با ایران در عرصه تجارت و سرمایه‌گذاری باید در چارچوب برد - برد و توجه به زیرساخت‌های داخلی انجام شود.

وی گفت: هیچ شرکت اروپایی در ایران پروژه اجرا نمی‌کند مگر اینکه شرکت‌های بیمه‌گر آن کشور حمایتش کنند و همین روند را باید صندوق ضمانت صادرات در مورد بازرگانان و شرکت‌های ایرانی که می‌خواهند در خارج از کشور سرمایه‌گذاری کنند در پیش بگیرد.

خسروتاج افزود: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی می‌تواند و باید رقابت‌های بازرگانان و صاحبان صنایع را در کشورهای دیگر بگونه‌ای مدیرت کند که منافع ملی تامین شود.

وی ادامه داد: برای توسعه صادرات سه بخش دولت، دانشگاه‌ها و فعالان بخش خصوصی باید در تصمیم‌سازی مشارکت کنند. فعالان بخش خصوصی به وضع قوانین و مقررات نیازمندند مثلا وضع نظام تعرفه‌ای یا نظام تهاتر از وظایف دولت است لذا یکی از پیام‌های نشست امروز این است که بخش دولتی باید فعال‌تر عمل کند و دغدغه بخش خصوصی را دنبال کند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: دو کشور تاجیکستان و ترکمنستان به ویژه ترکمنستان طیف وسیعی از نیازمندی‌هایشان را از ایران تامین می‌کنند که از بیسکویت، ماکارونی و شکر تا محصولات فولادی، رنگ، شوینده، دارو، قطعات خودرو، لوازم خانگی، فرش ماشینی و محصولات صنعتی کشاورزی، کاشی و سرامیک، شیشه، سنگ تزئینی و پوشاک را شامل می‌شود.

وی افزود: با وجود همه شعارها در بحث تجارت آزاد هیچ کشوری وجود ندارد که سیاست‌های حمایتی‌اش از تولیدکنندگان و صادرکنندگان قطع شده باشد و در شرایط حمایتی باید بسیار رقابتی بود.

خسروتاج همچنین با اشاره به مشترکات تاریخی و فرهنگی بین ایران و ترکمنستان و تاجیکستان افزود: لازم است دولت و دستگاه‌های ذیربط در خصوص حل و فصل مشکلات و مسائل بانکی، گمرکی، ترانزیت، نظام تعرفه‌ای و بسترسازی برای ارتقا سطح تعاملات اقتصادی با این کشورها اقدام مستمر و فعالانه داشته باشند.

دومین میز کشوری همکاری‌های مشترک ایران، تاجیکستان و ترکمنستان با حضور شماری از بازرگانان، صادرکنندگان و مدیران بخش تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و سرکنسول تاجیکستان در مشهد برپا شد.


تاریخ انتشار:1395/11/30

دیدگاه (0) کلیک: 26

برگزاری همایش خدمات گردشگری در سازمان توسعه تجارت ایران

نخستین همایش تجاری‌سازی خدمات گردشگری به همت سازمان توسعه تجارت و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در روز سه­ شنبه 19 بهمن ماه سال 95 در سالن همایش‌های خلیج‌فارس سازمان توسعه تجارت ایران با حضور دست­ اندرکاران دولتی و حوزه گردشگری کشور برگزار گردید.

در این همایش ضمن تجلیل از برگزیدگان، فعالان و حامیان صادرات خدمات گردشگری موضوع گردشگری و توسعه آن از تمام زوایا مورد بررسی متخصصین این حوزه قرار گرفت. همایش مذکور علاوه بر سخنرانان ویژه، از نقطه نظرات متخصصین در پنل­ های تخصصی بهره ­مند گردید.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان سیاست­ های کلی نظام در حوزه گردشگری و اشاره به چشم ­انداز 1404 کشور با هدف جذب 20 میلیون گردشگر خارجی، اقدامات و راهکارهای رسیدن به اهداف مذکور را اعلام نمودند.

به گفته قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، سازمان توسعه تجارت ایران به­ عنوان متولی تجارت خارجی با هدف متنوع­ سازی ایجاد منابع ارزی برای کشور به بحث صدور خدمات گردشگری نیز ورود نموده است.

وی ضمن تأکید بر مقدس بودن امر صادرات، از فرهنگ­سازی برای توسعه صادرات گرشگری به ­عنوان یکی از اهداف مهم برگزاری این همایش اشاره نمود.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان سهم بالای اشتغال­ زایی وابسته به ورود گردشگران خارجی به کشور به اهمیت ایجاد فضای مناسب برای به حرکت درآوردن کلیه حلقه ­های زنجیره ارزش گردشگری اشاره نمود.

وی به ضرورت تدوین سند توسعه گردشگری با همکاری مشترک تشکل­ های ذیربط، بخش خصوصی، ذینفعان و بخش تحقیقاتی و دانشگاهی کشور اشاره و نقش چشم ­انداز و هدف­ گذاری برای توسعه موفق این صنعت را مهم ارزیابی نمود.

ایشان تقسیم ­بندی و تعیین اولویت ­های خدمات گردشگری، با توجه به انواع گردشگری از جمله فرهنگی، هنری، تاریخی، سیاحتی، زیارتی، همچنین پیش بینی بازارهای آتی، میزان ارزش افزوده هر بخش، وابستگی گردشگری به خدمات دانش­ بنیان و ... را مهم ارزیابی نمود.

از نکات دیگر مورد اشاره، حائز اهمیت بودن میزان تولید در تجاری ­سازی، کشش و تقاضای بازار، توجه به نیازمندی­ های مشتریان، مشتری مداری، آموزش، استانداردسازی فعالیت‌ها، توجه به فرهنگ عمومی، داشتن ظرفیت­ها برای ایجاد زیرساخت­ های گردشگری و بین ­المللی شدن بنگاه­ ها بود.

توانمندسازی فعالین زنجیره ارزش توریسم از دیگر نکات مورد تاکید بود که می‌بایست تشکل­های صادراتی در جهت دستیابی به آن اقدام نمایند.

وی افزود سازمان توسعه تجارت ایران آمادگی حمایت و کمک به تشکل­های صادراتی فعال در این زمینه را خواهد داشت.

یکی از ابر تغییرات در دنیای کنونی، در مبحث جذب توریست، توسعه صنایع ­دستی و نظام پرداخت‌های مالی بازاریابی دیجیتالی است که از آن نباید غفلت شود.

نظام تشویقی در صنعت گردشگری ضمن برطرف نمودن نواقص و کمبودهای شرکت­ها، شکل ­گیری نظام آماری، معافیت­ های مالیاتی و تقویت حلقه­ های ضعیف در زنجیره ­های ارزش خواهد شد.

در مبحث برندسازی و همچنین آموزش، همانگونه که کشورها درحال متمایز نمودن خود نسبت به دیگران هستند، کشور ما نیز با توجه به شهرت خود در مهمان­ نوازی، بحث پذیرایی مطابق با فرهنگ ایرانی و برخورد مناسب با توریست را می­بایست سرلوحه خود قرار دهد.


تاریخ انتشار:1395/11/19

دیدگاه (0) کلیک: 26

خسروتاج در بازدید از نمایشگاه خودرو

یک میلیون دستگاه تولید داخلی خودرو، 55 هزار دستگاه واردات.

مجتبی خسروتاج قائم‌مقام وزیر صنعت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه خودرو در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب حضور بهم رساند.

خسروتاج در پایان بازدید، در نشستی با اصحاب رسانه به سوالات آنان در خصوص نمایشگاه خودرو و سیاست‌های تجاری در بخش خودرو پاسخ گفت.

خسروتاج در این نشست خبری اعلام کرد که در ده ماهه سال جاری بیش از یک میلیون دستگاه خودرو سواری در کشور تولید شده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، حدود 42 درصد رشد داشته و میزان واردات خودرو به گمرکات کشور در همین مدت حدود 55 هزار دستگاه معادل 5.5 درصد میزان تولید داخلی خودرو بوده است.

وی افزود: این درصد رقم مناسبی برای تعامل با دنیای خارج و تطبیق تولیدکنندگان داخلی با فناوری‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا است؛ ضمن اینکه با این میزان واردات به بخشی از نیازهای گروه‌ها و دهک‌های خاص جامعه نیز جواب مثبت داده شده است.

خسروتاج در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه محدودیت‌ در واردات خودرو، مصرف‌کنندگان را از دسترسی به محصولات کیفی دنیا محروم می‌کند، گفت: اولا باید تلاش کنیم تولیدات داخلی را مطابق با نظر مصرف‌کنندگان و درسطح استانداردهای جهانی بسازیم تا زمینه رضایت مصرف‌کنندگان فراهم شود و از طرفی هم درحال حاضر در شرایط وفور منابع ارزی بسر نمی‌بریم که بتوان به هرخودرویی اجازه واردات داد.

وی افزود: مدیریت هدفمند واردات ایجاب می‌کند که اولویت وارداتی کشور بر مواد اولیه، واسطه‌ای و ماشین‌آلات قرار گیرد و برای خودرو نیز مهمترین ضابطه، رعایت ضوابط فنی و داشتن نمایندگی از سازندگان اصلی خودرو است که هر متقاضی با رعایت این شرایط می‌تواند در لیست شرکت‌های مجاز وارداتی قرار گیرد.

خسروتاج در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های سیاست‌های صنعتی و تجاری امسال، هدایت همکاری‌ها با شرکت‌های صاحب نام نشان برای سرمایه‌گذاری مشترک بوده که نمونه‌هایی از این محصولات مشترک که در ماه‌های آتی وارد بازار خواهد شد، پژو 2008 و خودروهای سیتروئن است که هم اکنون در نمایشگاه نیز به نمایش گذاشته شده است.

خسروتاج در ادامه افزود: اینگونه نمایشگاه‌ها بیشتر از آن که بتواند برای صادرات خودرو مفید باشد، زمینه‌ساز تعامل و همکاری حلقه‌های شبکه زنجیره تولید خودرو خواهد بود و اعضای این شبکه می‌توانند از این نمایشگاه بخوبی بهره ببرند؛ ضمن اینکه مردم نیز با محصولات جدید خودروسازها از نزدیک آشنا شده و از سوی دیگر فرصتی فراهم می‌شود تا تولیدکنندگان با ذائقه مصرف‌کنندگان، بهتر آشنا شوند.

خسروتاج درباره صادرات خودرو نیز اعلام کرد که بدون پیوستن به شبکه‌های زنجیره جهانی خودرو که معمولا با شرکت‌های بزرگ و هدایت‌کننده این زنجیره‌ها شکل می‌گیرد، ورود به بازار جهانی صادرات خودرو امکان‌پذیر نیست. اگر بخواهیم از کف 30 درصد صادرات موضوع قراردادهای مشارکتی با شرکت‌های اروپایی، صادرات را افزایش دهیم، بایستی سیاست‌های حمایتی دیگری همچون قراردادهای تجارت ترجیحی و آزاد با تعدادی از کشورهای هدف منعقد کنیم تا مسیر صادرات تسهیل شود.

خسروتاج در پاسخ به سوال دیگری درخصوص نحوه حمایت از مصرف‌کنندگان با توجه به بازدید نمایشگاه گفت: قطعا مصرف‌کننده نیازمند داشتن خودرو با کیفیت مناسب، قیمت خوب و خدمات پس از فروش است.

وی در بازدید از غرفه ایران- پژو به مدیر فرانسوی شرکت پژو گفت که چنانچه شرکت پژو نسبت به راه‌اندازی یک شرکت لیزینگ برای اعتبار دادن به مصرف‌کنندگان برای خرید اقساطی و با نرخ‌های سود بانکی حاکم بر بازارهای اروپایی اقدام کند، در افزایش تقاضا بسیار کارساز خواهد بود و حمایت خوبی از سوی مصرف‌کنندگان صورت می‌گیرد که مقرر شد موضوع بررسی و چنانچه پیشنهاد متقابلی وجود دارد، ارائه کنند.


تاریخ انتشار:1395/11/26

دیدگاه (0) کلیک: 26

واگذاری وظیفه ارزیابی و توسعه نام و نشان تجاری به سازمان توسعه تجارت

با واگذاری وظیفه ارزیابی و توسعه نام و نشان تجاری به سازمان توسعه تجارت،
خسروتاج: نخستین جشنواه برند ایرانی امروز برگزار می‌شود.

قائم‌مقام وزیر صنعت و رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت گفت: بر اساس مصوبه هیأت وزیران وظیفه ارزیابی و توسعه نام و نشان تجاری به سازمان توسعه تجارت ایران واگذار شده و بر همین اساس نخستین جشنواره نام و نشان ایرانی امروز دهم بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، مجتبی خسروتاج با بیان این مطلب، گفت: طبق مصوبه هیات وزیران در شهریور سال 94 یکی از وظایف مهم سازمان توسعه تجارت ایران ساماندهی و توسعه برند در کشور است، به همین دلیل نخستین جشنواره نام و نشان ایرانی با هدف ارایه راهکارهای علمی برندینگ و توسعه برند در کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره فرصتی است تا نام و نشان‌های برتر ایرانی ـ صادراتی که بر اساس مدل ارزیابی استاندارد بین‌المللی، از سوی سازمان توسعه تجارت برتر شناخته شده‌اند به جامعه معرفی شوند.

خسروتاج اضافه کرد: برگزاری این همایش همچنین کمک می‌کند تا برنامه‌های آتی در زمینه برندینگ و توسعه نام و نشان تجاری و برند ملی به اطلاع عموم برسد.

قائم‌مقام وزیر صنعت اظهار امیدواری کرد که با تلاش مضاعف در سال‌های آینده شاهد درخشش نام ایران و نام و نشان‌های ایرانی در سطح بین‌المللی و بازارهای هدف باشیم.

بر اساس این گزارش نخستین جشنواره نام و نشان ایرانی با شعار «برندسازی از رویا تا واقعیت» امروز ساعت 14 با حضور محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، مجتبی خسروتاج قائم‌مقام وزیر صنعت و رییس سازمان توسعه تجارت و جمعی از مقامات عالیرتبه کشوری در سالن خلیج فارس برگزار می‌شود.


تاریخ انتشار:1395/11/10

دیدگاه (0) کلیک: 25

تجلیل از 18 برند برتر ملی در نخستین جشنواره نام و نشان تجاری

خسروتاج مطرح کرد:
تجلیل از 18 برند برتر ملی در نخستین جشنواره نام و نشان تجاری/ خلق برندهای معتبر گامی در تحقق اقتصاد مقاومتی.

 

قائم‌مقام وزیر صنعت و رییس سازمان توسعه تجارت در نخستین جشنواره نام و نشان تجاری، گفت: در این جشنواره از 18 برند برتر کشور که واجد بیشترین امتیاز شده‌اند، تجلیل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، مجتبی خسروتاج در این مراسم که امروز در سالن خلیج فارس برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره رقابتی بین 280 شرکت متقاضی در گروه‌های کالایی منتخب است که پس از ارزیابی اولیه بر اساس مدل علمی منتخب و انتخاب 12 رده کالایی برای ارزیابی، با نظرسنجی و افکارسنجی عمومی در تهران و 10 استان کشور بر اساس پرسشنامه‌های استاندارد انتخاب شده‌اند.

خسروتاج با بیان اینکه رقابت در عرصه صنایع گوناگون روز به روز فشرده­تر و سخت­تر مي­شود، اظهار داشت: اين رقابت در عرصه جهاني به سطحي رسيده كه در بسياري از موارد، داشتن كيفيت و قيمت رقابتي مطلوب نه تنها مزيت نسبي شمرده نمي‌شود، بلكه داشتن آن تبديل به يك الزام و حداقل خواسته مشتري شده است.

وی ادامه داد: در بازار رقابتي، بسياري از شركت‌ها به سمت خلق و ايجاد ارزش­ها و تصوير ذهني مطلوب از خود حركت کرده‌اند، نگاهي كه براي شركت‌ها، تمايزي ماندگار و دارايي ارزشمندی ايجاد مي­کند که از آن به عنوان نام و نشان یا همان برند یاد می‌شود.

رییس سازمان توسعه تجارت با تاکید بر جایگاه ویژه برندسازی در بازار، افزود: آنچه در بازارهای پررقابت صادراتی منجر به نفوذ، ماندگاری و تعهد طرفین می‌شود، برندها و نام و نشان‌ها است، موضوعی که اگر به درستی هدایت نشود، نه تنها به شرکت بلکه حتی به اعتبار یک کشور آسیب جدی می‌زند؛ اهمیت این موضوع به حدی است که کمک به خلق برندهای معتبر در بازارهای بین‌المللی یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی درباره مهمترین اقدامات سازمان توسعه تجارت ایران در حوزه برند، گفت: سازمان توسعه تجارت در راستای اجرای ماده 2 آیین‌نامه ساماندهی تبلیغات کالاها و خدمات که موضوع ماده 8 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور است، مکلف شده علاوه بر اجرای برنامه‌های مختلف در راستای آموزش، فرهنگ‌سازی، توسعه و ترویج برند در سطح کشور، نسبت به انتخاب، معرفی و تشویق نام و نشان‌های تجاری برتر داخلی اقدام کند.

قائم‌مقام وزیر صنعت اضافه کرد: بر همین اساس مهم‌ترین فعالیت‌ها و اقدامات سازمان توسعه تجارت در این راستا برگزاری جشنواره نام و نشان ایرانی، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی تخصصی برند در تهران و استان‌های کشور، طراحی و تدوین پورتال تخصصی برند، چاپ کتاب معرفی برندهای صادراتی کشور برای اطلاع‌رسانی در بازارهای هدف، تهیه گزارش‌های تخصصی برند به تفکیک گروه‌های کالایی و ... بوده است.

خسروتاج درباره جشنواره نام و نشان ایرانی نیز خاطرنشان کرد: برای برگزاری این جشنواره در ابتدا کمیسون ملی نام و نشان (برند) تجاری تشکیل شد و پس از برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان، اساتید دانشگاهی و نخبگان، مدل‌های علمی مرسوم در زمینه ارزیابی برند در عرصه بین‌المللی بررسی و با توجه به مقتضیات و شرایط کشور، مدلی را برای ارزیابی برندهای ملی تهیه شد.

وی اظهار داشت: امسال برای نخستین بار فرایند ارزیابی برندهای کشور به اجرا درآمد تا بنگاه‌ها از این نظر مورد ارزیابی قرار بگیرند و برای تقویت و توسعه آن برنامه‌ریزی کنند.

رییس سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: از طریق معرفی برندهای برتر به صورت سالانه، ضمن ایجاد فضای رقابت در ایجاد برندهای قدرتمند در کشور، زمینه ایجاد زیرساخت‌های توسعه برندهای ملی و تقویت آنها برای تبدیل شدن به برندهای جهانی نیز فراهم می‌شود.

به گفته خسروتاج در جشنواره امسال با توجه به گستردگی گروه‌های کالایی و خدماتی مختلف در کشور، گروه کالاهای بادوام و تند مصرف (B2C) برای شرکت در جشنواره انتخاب شده است.

وی درباره مدل ارزیابی برندها نیز عنوان کرد: کمیته علمی جشنواره، با بررسی و ارزیابی معتبرترین مدل‌های ارزیابی برند در دنیا، مدلی را بر اساس4 معیار «میزان نام‌آشنایی و شناخته بودن برای مخاطبان» (Knowledge)، «میزان ارزش و احترامی که مخاطب برای برند، کیفیت محصولات و خدمات ارائه شده آن قائل است(Esteem) »، «شدت رابطه ایجاد شده میان مصرف‌کنندگان و تصویر ذهنی خلق شده از برند (Relevance)» و «میزان تمایز برند در محصول، خدمات، باورها و اندیشه‌های سازمان نسبت به رقبا از منظر مشتریان(Differentiation) » تدوین کرده است.

خسروتاج همچنین افزود: پس از ارزیابی اولیه متقاضیان، بر اساس پرسشنامه‌های مدل ارزیابی، از مصرف‌کنندگان و مخاطبان، نظرسنجی عمومی شد و نتایج آن وضعیت برندهای برتر ملی را تعیین کرد.

وی در پایان با اشاره به چالش‌های شروع این فرایند و ناشناخته بودن مسیر، گفت: هدف و وظیفه سازمان توسعه تجارت کمک به خلق برندهای ملی در بازارهای فراملی است، هم اکنون فرایند ارزیابی، انتخاب، معرفی و تقدیر از برندهای برگزیده، به عنوان گام اولیه انجام شده و در نظر داریم که در سال‌های آتی نیز این فرایند را در قالب بزرگداشت روز ملی برند برگزار کنیم.

خسروتاج تاکید کرد: مسلما طی مسیر سخت پیش روی بدون مشارکت نهادها و دستگاه‌های دولتی ذیربط، بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی بخش خصوصی و همراهی خبرگان و متخصصان برند میسر نخواهد شد؛ با همراهی گام به گام با یکدیگر می‌توان امیدوار بود از یک سو نظام حقوقی و قانونی مناسب‌تری برای حمایت از برندها در بدنه دولت و نهادهای متولی شکل بگیرد و از سوی دیگر زنجیره قدرتمندی از مشاوران، مدیران و امکانات مورد نیاز برای خلق برندهای ملی در بازارهای فراملی ایجاد شود.


تاریخ انتشار:1395/11/10

دیدگاه (0) کلیک: 27