جمعه, ۰۳ آذر ۱۳۹۶
ورود

ورود

نام کاربری / ایمیل
رمز عبور
ذخیره سازی اطلاعات

ضرورت توجه واحدهای تولیدی به جایگاه بسته بندی محصولات

نگاه بنگاهها به موضوع بسته بندی در فرایند تحلیل رقابت باید بیشتر از گذشته جدی گرفته شود چرا كه در عرصه رقابت داخلی و خارجی و جلب رضایت مشتری این موضوع از جایگاه خاصی برخوردار است.
معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاكید بر اینكه صنعت بسته بندی محصولات باید از سوی بنگاههای اقتصادی جدی گرفته شود گفت: امروز بخش مهمی از رونق یك بنگاه اقتصادی در فضای تجارت داخلی و خارجی را توجه به صنعت بسته بندی محصول تشكیل می دهد.
به گزارش ایلنا، مجتبی خسرو تاج با اشاره به اینكه چگونگی بسته بندی محصولات تاثیر بسزایی در كسب بازار و توسعه فعالیت اقتصادی دارد تصریح كرد: از این رو ارتقای صنعت بسته بندی محصولات و ایجاد زیرساختهای لازم دراین رابطه علاوه بر اینكه باید از سوی دولت مهم تلقی شود ضرورت توجه بیشتر بنگاهها و فعالان اقتصادی را به این مهم می طلبد.
وی افزود: نگاه بنگاهها به موضوع بسته بندی در فرایند تحلیل رقابت باید بیشتر از گذشته جدی گرفته شود چرا كه در عرصه رقابت داخلی و خارجی و جلب رضایت مشتری این موضوع از جایگاه خاصی برخوردار است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: امروز بسیاری از محصولات صرفا به دلیل بسته بندی مناسب، شكل و نوع بسته بندی در بازار مصرف و رقابت، از نفوذ خوبی بهره مند هستند چرا كه نحوه و شكل ارائه محصول به دست مصرف كننده در دنیای امروز بسیار مهم است.
وی درادامه خاطر نشان كرد: دراین بین موضوع حائز اهمیت شناخت و آشنایی بنگاهها و شركتهای صادراتی در مواجه با چگونگی ارائه و نوع بسته بندی محصولات است تا بتوانند جایگاه مناسب را در مقابل رقبای داخلی و خارجی از آن خود كنند.
خسرو تاج تامین مواد اولیه و ارائه تسهیلات لازم برای توسعه صنعت بسته بندی را وظیفه دولت دانست و گفت: از یك سو حذف موانع برای واردات مواد اولیه مورد نیاز صنایع بسته بندی و از دیگر سو نهادینه سازی فرهنگ اهمیت به بسته بندی محصولات در بین فعالان عرصه تولید و تجارت دو موضوعی است كه توجه خاص مسئولان را طلب می كند.
به گفته وی؛ كسب آموزشهای تخصصی در زمینه نقش بسته بندی در بازاریابی و صادراتی كردن یك محصول ضرورتی است كه نیازمند توجه جدی است

بمنظور افزودن نظر کلیک کنید
  • موردی یافت نشد